Krax krax

nej det är inte olyckskorparna som kraxar utan jag själv. Har gått och fått nåt, el åkt på nåt.... jaa jaaa i vilket fall som helst så är det ingen som känner igen mig när jag ringer el svarar i telefonen. Ringde min mor igår och hon var liiiite confused.... sen saa hon " jaa siekö se oletki, mie luulin että se on Kerttu...." joo tack här låter man som en kraxig gamtant...fniss. Nåja arbetsgivarvänlig som man är så  är man alltid sjuk när man har ledigt.! Jag har varit sjukskriven 1 gång på 9 år då också fjuttiga 3 dagar. Hmmm nån som vill anställa mig??? aldrig sjuk, inga småbarn ? man borde ju vara attraktiv på arbetsmarknaden..

Vad händer annars då joo en stoor sak hände igår i vår familj 50 % av familjemedlemmarna hade uppkörning och jaa det gick bra, dom fick kortet..... ÄNTLIGEN . Bägge grabbarna gick som på moln heela kvällen... Den som var nervös igår var nog jag, hujja och gå och vänta på att dom ska ringa och be mig komma och hämta dom från uppkörningen, jag jublade så jag var jättehes resten av kvällen.  Vad skumt det känns nu att bara lämna över nycklarna och inte själv behöva åka med, och den där "övningskörnings skylten", den slipper man leta efter. (den har "den äldre" på väggen i sitt rum som minne) Måste nog se över cykeln och börja trampa till jobbet, bilen lär nog vara rätt upptagen, fast å andra sidan inte dumt med "privat chaffuör" =). Så nu behöver man inte tjata på det nåt mer, måste hitta nåt nytt att tjata om....

Nej nu har "renoveringarna" stannat av här, måste ta tag i det hela och börja slita bort tapet i sovrummet så det blir klart innan semestern. Har tänkt härja ute på bakgården till sommar och slita bort lite buskar och göra en uteplats utanför sovrummet eftersom vi har exit ut därifrån också. Kan ju vara mysigt och sätta sig där baki med kaffe och njuta av morgonsolen....

Krax krax, over and out

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha jaa alltid är det bra att ha något att tjata om ;) MEn gud så roligt att de fick kortet, jag minns själv hur j*vla glad och lättad jag var när jag fick det! :D

Postat av: MorsanBaloo

Ja visst var det härligt att båda klarade det samtidigt!
Hann aldrig svara på ditt mess igår för jag var hela kvällen o halva natten med morsan på Kalix akuten.Man får ju inte ha på mobilerna där...
När komemr du på Seskis-kaffe då? Jag har nästan glömt bort hur du ser ut ju!

2008-04-22 @ 09:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback