Hjälp

Inga mer pinsamheter Fia! Nu fick du mig hit vid datorn igen.... tänk vad lydig jag blivit då! Eller så har jag en massa hemska hemligheter som inte får komma ut =). Vad gör man mitt i natta när man inte kan sova, jo man bloggar.  Fast vete 17 om det är så vettigt att blogga vid sena timmen .... men jag blir galen... kan inte sova. Jag har inte haft sovmorgon... jaa jaa vaknade halv 9, inte sovit middag och när jag lägger mig ( ofta vid spöktimmen) så är jag inte ens trött, och somnar en halvtimme och sen klarvaken och irrriterad till ca 03.00. Sen kan jag sova typ 6 timmar....... nån som har goda råd, pliiiis dela med er... men kom inte med nån varm mjölk bara, har inte druckit mjölk på 10 år, näh det anser jag är till för barn och dikalvar.... och så försvann min handexem.

Semestern är snart slut, men jag har redan hunnit ansöka om 1 vecka ny sem. i början på september månad. ... men börjar inte jobba förrän på onsdag.... och till dess måste vi lägga nytt golv och få upp nya tapeter i sovrummet. Har hållit på och fixat och donat där... elfa backarna åkte ut ut garderoben, in med nya garderober och hyllor från ikea. väggarna är renskrapade från tapet... taket är målat och datakabeln är flyttad in i garderoben. nu fattas då gardinstång och gardiner... har varit på spaning idag.... men njaaa jag vill ju så gärna ha siden gardiner till sovrummet.....och säng gaveln. funderar på om jag inte ändå ska åka och kolla och mäta den där gamla trädörren. Har ju sett att det kan bli snyggt som sänggavel.... hmmmmm

Har varit till Pello igen (finska), till Pentik. Åkte med A-L och hennes dotter på en em. tripp förra lördagen. Och jag fick mitt gardintyg till köket, var ju dit för nån vecka sen med gubben, men var i valet och kvalet med tyget.... hem och fundera och vips så är dom snart färdigsydda, det blir längder med stora öljettringar...ooo vad fint dom ska hänga i fönstret..köpte även på samma resa 2 veckade lampskärmar i samma gråblå nyans....och inte helt fel att dom var på rea.

Sitter förresten vid sonens dator, man måste ju passa på när han är ute och svänger sina lurviga...för våran dator är utkastad från sovrummet, dit ska den aldrig mer... måste dock hitta en plats åt den ELLER så är det ju ganska så fiffigt med en bärbar... Noh niin nu börjar faktiskt gäspningarna komma med en halvtimmes mellanrum.....låter ju som nån förlossning eller nåt sånt.  och kan jag nu inte sova så får jag väl kolla på os.....

Natti natti, over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback