Utmanad

Ja nu har jag blivit utmanad från två håll... Av  Sara  o  Jenny..... sååå här  kommer  7  saker  om  mig  då:

1. Jag var 2 barns mor vid 20 års ålder
2. Jag samlar på kor (fast har lugnat ner mig med samlandet nu)
3. Om jag nån gång skaffar hund så skulle jag vilja ha en Grand Danios
4. Jag är duktig på att sy
5. När jag var i tonåren hade jag massor med brevvänner från länder som Finland, Usa, Japan, Turkiet, Tunisien, Hawaii, England
6. Älskar Julen
7. Gillar att baka och laga god mat, provar gärna nya recept

Jaa de var de då.. nu till denna helg då. Igår var jag och gubben runt till 3 kyrkogårdar och tände ljus. Först åkte vi  till  finska Karungi till mamma och åt lunch, sen åkte vi till kyrkogården (tog med oss mamma), där vilar pappa som dog -89 alldeles för ung (hann ej fylla 46 år), och så tände vi ljus vid farmor o farfars grav där även farbror M vilar. Sen åkte vi tillbaks till mamma för lite kaffe. Vidare därifrån mot Happis , var och tände ljus på syrras grav, även henne miste vi alldeles för tidigt. Sen bar det av mot Karungi , där tände vi ljus på svärföräldrarnas grav. Så vackert det är när det skymmer och det är en massa ljus tända... kom just på att även nästa helg (farsdag) så ska vi åka och tända ljus.

Har äntligen hittat nya gardiner till tv rummet, så nu har jag provhängt dom  i halva rummet, i andra halvan av rummet hänger dom gamla. Men nu är det ju så att jag nätshoppade lite igår på ellos och så köpte jag ett vinrött tyg som var ur billigt... 5 meter för 65 kr... ord pris låg på ca 200 kr. såå jag funderar på om jag hänger dom till jul...eller ... äh jag får se sen när jag fått tyget, en till sak som jag fyndade var julstjärna på fot bara 39 kr (köpte 2 ) , fast jag ångara att jag inte köpte fler....

Nä nu ska jag gå och klä på mig...klockan är nästan 11...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad fint det lät, på alla kyrkogårdar där. Måste också knalla iväg någon kväll och tända ljus.

Ja jag får ta och göra det, över middag låter ju ruuskigt bra? ;)

Postat av: MorsanBaloo

Du har en ny utmaning hos mig.

2008-11-14 @ 19:45:11
Postat av: Sara

Jag saknar dig med Mozzi, men jag åker nog tillbaka till norrbotten i helg, troligtvis på söndag. Men då kommer jag nog stanna i Luleå iaf minst en natt, men jag hör av mig när jag är back in town :)

2008-11-25 @ 12:10:57
URL: http://saraa89.blogspot.com
Postat av: kusin M

Hejsan... Vi väntar att du ska komma på besök :)

2009-01-24 @ 22:52:22
Postat av: Sara

Svar: Ja, det var ju också smart, men jag kan ju inte gå och se ut som ett fågelbo i mitt hår undertiden :O

2009-01-26 @ 15:59:30
URL: http://saraa89.blogspot.com
Postat av: Lilli

Hej mossi! . Har kollat på mallen som du tipsade( klänningen) Jodå den tyckte jag om !

Fasst lite mera 'veck' i kjolen :) Och kanske hlterneck upptill :)

Hör av dig när du har tid å trixa och joxa :) Kram! // Lilli

2009-01-27 @ 16:50:34
URL: http://nathaliehautalampi.blogspot.com
Postat av: Lilli

Men mossi!

Nu Måste du uppdatera! Annars så måste jag säga att mamma börjar skriva lite hyss här;)

2009-02-09 @ 12:21:25
URL: http://nathaliehautalampi.blogsopt.com
Postat av: mozzi

Joo jooo Lili väntar bara på inspiration.... jag ska byta blogg... Sara ska hjälpa mig när hon har tid, jag får väl boka in henne nästa vecka =)

2009-02-13 @ 09:03:53
Postat av: Lilli

Mossi!!! jag har ändrat mig, Min käära vänn Linda har ritat en gudomligt fin klänning! Jag vill ha! hihih ska säga till mamma att vi måste komma till dig så kan jag visa ! Man säkert hitta en bra mall (heter det så?) som liknar den. Eller ja man måste nog lägga ihop två mallar så får man den :D..

Kram Lilli!

2009-03-21 @ 22:30:45
URL: http://nathaliehautalampi.blogspot.com
Postat av: Din blogg suger...

Asså fy fan vilken tråkig blogg!

Du tog till o med min blogg namn jävla ...

2009-04-12 @ 21:16:43
Postat av: Anonym

Till dig "din blogg suger". Vem f.n har bett dig läsa min blogg......och vaddå tog min blogg namn.... keh?

2009-04-13 @ 23:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback