Då var det väl dags att summera lite igen...

Kan väl försöka komma ihåg vecka som gick... tjaa om jag skulle komma ihåg den vill säga.. =). Nä men så illa är det nog inte. Nåja jag var på lördag och ranta all by my self, en viss morsanbaloo hade visst nån städdag..... va det nu är för nåt... fniss .

Nåja, söstra mii undra om jag kunde åka till TosiTori och kolla om det fanns nån "stall overall" åt lilla E. Sagt och gjort, först och  tanka bilen och sen mot Finland. Men jösses va bilar det var på parkeringen, trodde en sekund att det var Alkos kunder som invaderat parkeringen invid tositori... Men nähäpps, väl inne var det hur mycket folk som helst. Ojdå, det trodde jag faktiskt inte för utbudet av varor, dvs mest begagnade kläder o skor hade väl sett sina bästa dagar. Nåja till saken då, om jag hittade en stall overall.... jodå, hittade en nästan med en gång, men kollade runt ifa man skulle kanske hitta nån ännu snyggare. Nåväl man orkar inte gå hur många varv som helst där i den unkna luften, så jag gick tillbaks och tog den overallen som jag hittade och tittade på först. 5 euro stod det på prislappen, perfekt. Syrran sa att den behöver inte vara såå dyr, den ska ju lilla E ha när hon följer med till stallet, så 5 euro var ju lagom. Väl vid kassan där jag skulle betala så säger kvinnan, ja den är ju på halvapriset , så det blir 2,5 euro. Va ! det var ju nästan sjukt billigt... joo jooo att den nu var begagnad, men iaf. Overallen som är röd, hänger nu och väntar på att bli hämtad. Jag har tvättat den och torkat den ute så den är faktiskt jättefräsch.

Sen åkte jag på Eurokangas, men hittade absolut inget där ( det var ju inte likt mig). Men måste säga att vad det är trist att ranta själv. Lyllos er alla som har döttrar...som ni kan ta med på shopping. Jag ska inte säg nu att jag har "bara" pojkar för så "bara " är dom ju inte, men liiiite tråkigt tycker dom att det är att ranta med mig ; )  Nåja så är det här i livet man kan inte få allt.

Idag var jag och hämtade paketet som ska bli en julklapp, men jag har inte ens öppnat det ännu för risken är att jag blir sittandes med den hela kvällen..... oo jaa jag ska snart öppna den och kika =)

Och nu till något väldigt viktigt... håller på att bli förkyld, det killar som bara den i näsan och jag nyser och snyter mig så jag ser ut som självaste  "Petteri Punakuono"   hi hii Intresseklubben antecknar! =O. Skulle behöva lite nässpray, men vette tusan, jag får så jäkla ont i näsan av nezeril, vad det nu kan bero på? Nej bäst att dutt lite Vick under näsan.

Nu ska jag nog ta en kafferast. Och idag börjar Äntligen hemma igen och Främmande fågel tar slut....

Heippa

Kommentarer
Postat av: Sara

Du kan ju alltid dra med mig, när jag är hemma vill säga :)

Postat av: Sara

Svar: Yes, det är det där samtalet som du vet om.

Ja, adoptera mig men vettefan vad pappa skulle säga :P

2008-10-09 @ 12:43:02
URL: http://saraa89.blogspot.com
Postat av: MorsanBaloo

Du kan ju trösta dig med att det blir jäkligt dyrt att ranta med döttrar. ;)



Vi får ranta nån annan dag. Kanske söndag?

2008-10-10 @ 21:47:38
Postat av: kusinM

Du får ringa mig också :), R:llä oli välikorvatulehdus, et ei se turhaa eilen huutanu.Ja se kun huusi ja itki niin että miekin aloin itkeen :( Mie oon vieläkin vähän tukkonen, et tää flunssa on sitkas ku tulee.

Kram

2008-10-11 @ 10:48:50
Postat av: mozzi

till kusin M: Sitäkös se sitte oli kun R hiutti korvaa... voj voj. Mulla on mukaan nuhaa yrittäny, mut mie olen popsinut jäisiä mustia viinimarjoja, johan flunnssa sai kyytiiä, oli tehokasta. Ja miehän tykkään kylmästä=). Ollaan kuulolla, ja ilmoittele kun te pääsette sinne omaan kotiin niin mie tuun käymään.

2008-10-13 @ 18:58:12
Postat av: Sara

Du har fått en utmärkelse :)

2008-10-16 @ 14:10:47
URL: http://saraa89.blogspot.com
Postat av: Alina

Hej:) Får jag bara fråga, ska du till bloggawards? :)

2008-10-16 @ 14:19:19
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det lät ju som en bra idé ;)

2008-10-25 @ 18:03:09
URL: http://llllisa.blogg.se/
Postat av: Sara

Du har blivit utmanad, titta i min blogg för mer info :)

2008-10-27 @ 18:55:52
URL: http://saraa89.blogspot.com
Postat av: Jenny

Du är utmanad. Kolla in min blogg :)

2008-10-29 @ 18:20:36
URL: http://jennyfi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback